Rowery górskie (MTB) – których przeznaczeniem jest jazda w terenie trudniejszym, niż pozwalają na to rowery szosowe czy trekkingowe, np. górskie ścieżki, szlaki leśne, specjalne tory przeszkód. W porównaniu do rowerów szosowych oraz trekkingowych, rowery MTB są cięższe, ze względu na mającą gwarantować większą wytrzymałość konstrukcję. Rowery górskie, celem poprawy przyczepności i możliwości pokonania szybko i bezpiecznie wymagającego terenu (rock gardeny, rampy) w rowerach profesjonalnych oraz komfortu jazdy w rowerach amatorskich i turystycznych, bardzo często wyposaża się w różnego rodzaju amortyzatory, które również mają istotny wpływ na masę pojazdu. Amortyzatory instaluje się głównie w widelcu i ramie; amortyzowane sztyce siodełka i mostki nie są popularne w rowerach profesjonalnych, ale wciąż można je spotkać w rowerach turystycznych i starszych rowerach profesjonalnych.
Zalety:
Wysoki komfort jazdy,
Przerzutki przód i tył- 21 biegów,
Niezawodność i bezpieczeństwo.
Specyfikacja:
Producent: Green Bike Poland Sp. z o.o. ul. Gostyńska 51 63-100 Śrem, www.greenbike.pl
Kod EAN: 5904172511904
RAMA I WIDELEC:
Rozmiar ( w calach): 19
Materiał ramy: aluminiowa
Widelec: stalowy, amortyzowany, skok 60 mm
Tylny amortyzator: brak
KOŁA i OPONY:
Piasta przód: SFA202, stalowa
Piasta tył: SFA203, stalowa
Opony: COMPASS, 27,5x1.95
Obręcze: aluminiowe, wzmacniane
NAPĘD:
Przerzutka przód: Sunrise
Przerzutka tył: Shimano, Tourney
Manetki przód: Shimano, ST-EF
Manetki tył: Shimano, ST-EF
Korba: 3 rzędowa
Kaseta/wolnobieg: wolnobieg, shimano 7 rzędowy
Ilość przełożeń: 21
Suport: maszynowy
Łańcuch: YBM-560
HAMULCE:
Przód: tarczowy mechaniczny
Tył: tarczowy mechaniczny
Dźwignia hamulca przód: Shimano ST-EF
Dźwignia hamulca tył: Shimano ST-EF
Tarcze hamulcowe przód: stalowa
Tarcze hamulcowe tył: stalowa
KOMPONENTY:
Kierownica: stalowa
Wspornik kierownicy: stalowy
Stery: FP-H884
Wspornik siodła: stalowy
Siodełko: mtb
Pedały: platformowe
Gripy: gumowe, Hermes
Pamiętaj, by przed jazdą rowerem sprawdzić ciśnienie powietrza w oponie! Wraz z upływem czasu spada ciśnienie w kołach, jest to naturalne zjawisko, spowodowane porowatością dętki. Może ono powodować większy wysiłek przy pedałowaniu, szybsze zużycie i większe ryzyko przebicia opony.